Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  قاليچه كاشان، خريد فرش، فرش مدرن، فرش 1200 شانه، طرح افشان قاليچه كاشان، خريد فرش، فرش مدرن، فرش 1200 شانه، طرح افشان

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

قاليچه را بهتر بشناسيم

انسان ها از گذشته تا كنون از انواع مختلف فرش به عنوان زيرانداز استفاده مي كردند. زيراندازها با توجه به نوع بافت و جنس الياف و طرح ورنگشان داراي تنوع زيادي هستند. كه به صورت فرش دستبافت و فرش ماشيني در بازار يافت مي شوند. گذشته از اين تنوع در طرح فرش و رنگ آن، اين تنوع در ابعاد فرش نيز ديده مي شود. در گذشته به علت بزرگ بودن خانه ها وارزاني ملك بيشتر مردم از فرش هاي 12 متري براي خانه هايشان استفاده مي كردند. اما امروز ب علت گراني ملك و زمين  خانه ها كوچكتر از قبل شده اند. به همين نسبت تقاضا براي فرش هايي با ابعاد كوچكتر نسبت به گذشته بيشتر شده است.  

به فرش هايي كه در ابعاد كوچك بافته ميشوند اصطلاحا قاليچه گفته ميشود. قاليچه هاي امروزي به دو صورت قاليچه هاي دستبافت و قاليچه هاي ماشيني در بازار يافت مي شوند. تنوع در قاليچه هاي ماشيني با توجه به ابعاد و طرح ورنگشان، نسبت به انواع دستبافت آن بيشتر است.در اين مقاله در مورد قاليچه ها توضيحات جامع و كاملي را دراختيارشما قرار مي دهيم.

ويژگي هاي قاليچه

قاليچه در معناي اصلي و اختصاصي به فرش هاي پرزدار يا قالي هايي كه اندازه آن ها كمتر از 6 متر هست اطلاق مي گردد. اما آن چه در بين مردم رواج دارد به انواع فرش كه اندازه آن ها كمتر از 6 متر است گفته مي شود. بنابراين مي توان گفت انواع قاليچه از نظر نوع بافت و طرح و رنگشان تنوع زيادي دارند. هر فرشي كه  مي شناسيم در ابعاد كمتر از 6 متر را ميتوانيم اصطلاحا قاليچه بناميم.

ابعاد قاليچه

قاليچه ها از قديم تا كنون داراي ابعاد متنوعي بودند. رايج ترين سايز قاليچه كه هم در انواع ماشيني و هم درفرش دستبافت ديده مي شود. سايز1.5 * 2.25 است كه به عنوان قاليچه 4 متري در بين عموم رايج است. البته انواع قاليچه در ابعاد ديگرهم بافت مي شود كه 1 *1.5 يكي از آن سايز هاست . سايزهاي ديگري كه بافته مي شوند با نام هاي اختصاصي تري خوانده مي شوند. به عنوان مثال قاليچه هاي 1*3 يا 1*4 يا 1*2 را كناره مي نامند. يا به قاليچه هاي 50*80  پادري يا پشتي مي گويند.

اشكال قاليچه

 قايچه ها عموما مستطيل شكل و در ابعاد استاندارد و رايج بافت مي شوند. اما قاليچه هايي هم داريم كه به شكل دايره هم بافت مي شوند. انواع قاليچه هاي دايره اي شكل بيشتربه صورت ماشيني بافته مي شوند. كه در قطر 1 و 1.5متري به صورت استاندارد وجود دارند. البته امروزه قاليچه هاي ماشيني چه به صورت مستطيل چه به صورت دايره يا بيضي با ابعاد درخواستي هم بافته مي شوند. كه طبيعتا نسبت به سايزهاي استاندارد مقداري گران تر خواهند بود.

تنوع قاليچه هاي ماشيني

همانطور كه اشاره كرديم تنوع در قاليچه هاي ماشيني بسيار بيشتر از قاليچه هاي دستبافت است. تمام فرش هاي مدرني كه امروزه مورد استفاده قرار مي گيرند ماشيني هستند. فرش هايي مثل شنل و شگي ، فرش ترك، فريز و انواع گليم و جاجيم و گبه ماشيني جزو فرش هاي مدرن ماشيني هستند. كه در ابعاد كوچك نهايتا تا 6 متري شان طرفداران بيشتري دارند.

قاليچه در دكوراسيون داخلي

امروزه با افزايش جمعيت در شهرها و گراني خانه و زمين، خانه ها داراي ابعاد كوچكتري نسبت به قبل شده اند. اكثر آپارتمان ها به صورت مدرن طراحي شده اند كه اين طراحي چيدمان مدرن و خاص خود را مي طلبد. قاليچه با طرح هاي مدرن و يا اصيل مناسبترين گزينه براي خانه هاي كوچك امروزي هستند. از طرفي تنوع در طرح و رنگ قاليچه هاي ماشيني اين اجازه را به خريداران آن داده كه بتوانند به راحتي با توجه به سبك دكوراسيون و سليقه خود انتخابي دلپذير داشته باشند. از طرفي استفاده از قاليچه براي آشپزخانه و اتاق خواب و ورودي منازل نيز بسيار رايج است. بنابراين مي توان گفت كه قاليچه هاي ماشيني جزو بهترين گزينه هاي انتخابي براي اكثر منازل مي باشد.

شانه و تراكم قاليچه

 قاليچه ها با توجه به جنس و نوع بافتشان در تراكم هاي متفاوت از 350 شانه تا 1500 شانه بافت مي شوند. نخ مورد استفاده در اين قاليچه ها از انواع پلي استر و اكريليك مي باشد. قيمت قاليچه ها با توجه به ابعاد وشانه و تراكمشان و جنس نخ مورد استفاده متغير مي باشد. قاليچه هايي كه با نخ اكريليك هيت ست شده (مرغوبترين نخ خاب) بافته مي شوند و داراي شانه و تراكم بالايي هستند. جزو گرانترين قاليچه ها در بين قاليچه هاي ماشيني هستند.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان كه يك فروشگاه معتبر در زمينه فرش مي باشد، با تنوع بسيار انواع فرش ها به شما اين اجازه را مي دهد كه فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنين كيفيت و قيمت مناسب خريداري كنيد. يكي از ويژگي هاي اين فروشگاه ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/1/28 ساعت: ۱۳ توسط:best-carpet :